רשימת קיצורי מקלדת

"המסע אל מונדוס"

"המסע אל מוּנְדוּס" הוא משחק חינוכי מהנה, החושף את התלמידים לעולם המחקר המדעי. במשחק, המלה "מדע" אינה מתייחסת רק למדעי הטבע, אלא גם למדעי הרוח ולמדעי החברה. המשחק מדגים לתלמידים כי מדע אינו מבוסס רק על ידע רב אלא מסתמך גם על סקרנות, יצירתיות וחשיבה לוגית. עיקרון זה הופך את "המסע אל מונדוס" לנקודת פתיחה מושלמת ללמידה מבוססת מחקר. המשחק מיועד לשחקנים מגיל 8 ומעלה. 
 
"המסע אל מונדוס" הוא תרגום לגרסה מורחבת של משחק שפותח במקורו עבור תלמידי חטיבות הביניים. המשחק המקורי וגרסתו המורחבת הם פרויקטים של האקדמיה הצעירה ההולנדית (De Jonge Akademie), שנתמכו על-ידי קרן ההשקעות SNS REAAL Fonds והאקדמיה ההולנדית המלכותית לאומנויות ומדעים. 
 

מהו "המסע אל מונדוס"?

המשחק מתחיל בסיפור על שלושה מדענים המגלים את כוכב הלכת מונדוס ומכירים את תושביו - המונדיאנים. התלמידים חוקרים ומנסים למצוא תשובות לשאלות שונות על מונדוס, על ידי בחינה של תמונות, טקסטים ומקורות אחרים. במלים אחרות, הם יוצאים למסע חקר כיתתי.
 
שלושת המדענים חוקרים את כוכב הלכת שגילו: מהו כח הכבידה בו ואם יש לכוכב עונות שנה, אם חיות הבר בו מסוכנות, מהי שפת התושבים ומהי המשמעות של ציורי המשולשים הצהובים.
 
"המסע אל מונדוס" הוא משחק מרתק הכולל כרטיסיות עם שאלות מחקר שנועדו לסייע לתלמידים לגלות כוכב לכת לא ידוע. הם צריכים לאסוף מידע, להצליב נתונים ולפרסם תוצאות. בקצרה: הם צריכים לעבוד כצוות מדענים.
 
המשחק מתאים לכל תחומי הלמידה. התלמידים ייחשפו בו למהות המדע בחוויה מלאת קסם למשך שעה אחת בבית הספר. 
 

המשחק מורכב מהקבצים האלה (לחצו כאן להורדת כל הקבצים):

 
  1. קופסת המשחק
  2. מדריך למורים (מדריך מלא ומדריך מקוצר)
  3. סיפור פתיחה והנחיות למשחק
  4. 29 מקורות
  5. כרטיסי שאלות המחולקים לארבע קטגוריות (להדפסה דו-צדדית):
    א. בסיסי – ירוק בהיר (ב1-ב48)
    ב. רמה 1 – אדום (51-1)
    ג. רמה 2 – חום (108-52)
    ד. רמה 3 – כחול (145-109)
  6. כרטיסי תשובות המחולקים לארבע קטגוריות (להדפסה דו-צדדית):
    א. בסיסי – ירוק בהיר (ב1-ב48)
    ב. רמה 1 – אדום (51-1)
    ג. רמה 2 – חום (108-52)
    ד. רמה 3 – כחול (145-109)
* זכויות היוצרים של המשחק המקורי, Expedition Mundus, הן של האקדמיה הצעירה ההולנדית. זכויות היוצרים של התרגום לעברית הן של האקדמיה הצעירה הישראלית. השימוש במשחק הינו חופשי לצרכים חינוכיים ואין לעשות בו שימוש למטרות רווח.